Skyltföretag

Som VD på Clarex så kan jag naturligtvis inte låta bli att jämföra vår verksamhet här i Stockholm med andra skyltföretag. Nu senast när jag var på semester i Kina så åkte jag bl.a. till en liten ö som heter Hainan, med bara 8.5 miljoner invånare, en av dom mindre "byarna", som kineserna själva säger heter Sanya. Där hittade jag en skyltfirma som förefaller ha anammat våra affärsidéer genom att på ett spektakulärt sätt visa, samt förevisa skyltar i deras utställning. Man visar t.ex. upp graverade metallskyltar och akrylskyltar, förutom att man även visar upp hur produktionen i alla led utförs. Jag kan dock bara konstatera att vi tyvärr inte kommer att kunna arbeta med denna öppna planlösning, detta i huvudsak baserat på att vi inte ligger på samma breddgrad, som i sin tur gör att vårat väder inte är fullt så angenämt året om som det är där. Med ett tropiskt klimat & en medeltemperatur på runt 25-30 grader så är grundförutsättningarna väldigt olika i många avseenden...

Bilderna nedan visar interiöra som exteriöra bilder på hur en fullt modern skyltfirma i Sanya ser ut.

             

Mvh Robert

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0